Výjimečný ofp-armaII týdeník

27. června 2009 v 21:49 | pařan |  Ofp týdeník
Rozhodl jsem se, že výjimečně napíšu ofp týdeník, i když k ofp toho moc nebude.

Hlavně bych rád informoval o vydání výjimečné modifikace WW4, která už vyšla ve verzi 1.0
V té je toho celkem dost. Zde je pár videí, co je nového.



A taky odkaz, kde je hned několik mirrorů na download.

Naštěstí ofp info se trochu vzpamatovalo, díky finovi Rellikkimu, ale i tak nejspíše nastává poslední období pro aktivní singleplayerovou mise tvořivou komunitu (hezkej paskvil:-)
Ohledně GaW nejsou žádné zprávy, mám silné obavy, že Acacyn se na to prostě vykašlal.

Hlavním důvodem, proč jsem ale napsal týdeník je ten, že jsem na tátově počítači (4 jadýrko 1.8 Ghz , 1 GB RAM, grafika Ati/Nvidia GeForce 8600) rozjel demoverzi Army II a zhruba hodinu a půl jsem měl možnost si ji vyzkoušet. Proto vám o tom chci podat pokud možno realistickou a nezkreslenou zprávu, jak to s tou armou vlastně je.

Předně musím říct, že mi arma plynule (v editoru s jedním vojákem :-) jela i na nastavení vysoké detaily. Žádné lagy se nekonaly, fps odhaduju tak na 25+. NIcméně s nastavením jsem si musel pohrát, hlavně s vyhlazováním a 3d vykreslováním, protože obraz je při "špatném" nastavení poněkud rozmazaný a nedá se na to koukat. Já osobně nejsem na grafiku příliš náročný, jde mi hlavně o hratelnost a o celkový pocit ze hry. Když jsem si chvíly dohrál s grafikou, jal jsem se prozkoumávat co v tom demu vlastně je.

Demo obsahuje:
- 2 hratelné singleplayerové mise (hrál jsem jen jednu)
- tutoriál, který se sestává z několika misí (základní výcvik, seskok HALO, let vrtulníkem, velení týmu, vyšší velení což je mod High command a stavbu základny)
- misi Benchmark což je cutscénou s bitvou
- Multiplayer (nezkoušel jsem)
- ořezaný Editor

U toho se zastavím, protože ten je zřejmě z celého dema nejzajímavější. Předně obsahuje dva ostrovy, jeden se nazývá Útes a ten druhý je samozřejmě Černarus. Ta je ovšem dosti ořezaná, ale na představu bych řekl, že docela stačí. Zbytek mapy je přítomen taky, ale jedná se o pustinu, která má pouze texturu trávy.

Co se týče jednotek, frakce jsou zastoupeny všechny, ale rozhodně nejsou všechny kusy techniky a některé frakce jsou zastoupeny jen velmi řídce (např. Rusko má jako bojovou jednotku jenom T 72 a civilové jsou taky zastoupeny jen málo). U ostatních frakcí jsou alespoň jednotky a nějaká ta bojová technika. Co mě trochu zklamalo je fakt, že v demu chybí Mi 24 Hind, z ruských vrtulníků je zastoupen pouze Mi 8 u čedarů. U amíků je zase jenom Uh 1 huey a Ah1Z (mám dojem, že ještě jeden kus techniky, ale taky vrtulník), čili žádná letadla, jen vrtulníky. Tanky se taky omezují víceméně na M1A1 a T 72, u obrňáků je tu BVPčko, BRDM, LAV a taky AAV7 s granátometem (pokud jsem na nějakého zapoměl, tak se omlouvám, ale myslím, že jich o víc není).

Jinak není podle všeho editor omezen nijak jinak, jenom nejde ukládat a načítat mise. Čili jenom na zkoušku. Ale jinak jsou zde nejspíš všechny moduly, na High Command, nebo třeba na civili, zatím jsem je ale neměl čas vyzkoušet (bohužel, na fotříkův počítač se dostanu opravdu velmi zřídka).

Hratelnost je mnohem lepší, než u army I. Daleko líp se třeba ovládaj vrtulníky a střílení jde taky lépe, i když to nejde tak dobře, jako v ofp. Hold pro realističnost všechno. Mě osobně možná nešlo míření a celkově ovládání myší příliš dobře jedank nejspíš blbě nastavenmou odezvou, a taky pitomou myší, která je u počítače. Třeba u výcviku, kde jsem střílel na terče jsem se nestrefil skoro vůbec, než jsem se trochu "aklimatizoval".

Co se týče zvuků, nemám výhrad, vše je ozvučené perfektně. Jediné, co zamrzí je, že jsou všechny hlášky anglicky, čili černaruštinu v demu nezaslechnete. Ale vůbec jsem nezjistil, (prostě málo času) jestli je v demu přítomen nějaký song ze soundtracku, to ještě budu muset zjistit.

No a teď k tomu horšímu a to k bugům. Hra samozřejmě bugy má, vo tom žádná, nicméně, já osobně bych neřekl, že je arma "zabugovaná nehratelná sračka" jak tvrdí někteří jedinci v internetových diskuzích. BUgy jsou spíše drobnějšího rázu (ale pozor! AI jsem příliš neměl možnost sledovat, chyby mi nedělala, ale misi jsem hrál cca. 15 minut a v editoru jsem vždycky běhal sám). Nejvíc mě obtěžoval bug, při kterém se v menu hrozně klepala myš, to je dost nešikovné. Nicméně v brífingu jsem problémy neměl.

Co se lokalizace týče, demo je multijazykové a je tak plně lokalizované ve více jak desítce jazyků, včetně češtiny. No a to by asi bylo všechno, až budu mít možnost, tak sem přihodím nějaké screeny a pokud máte nějaký dotaz, klidně se zeptejte, nicméně berte v potaz, že jsem armu prostě hrál jenom chvíly ;-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 gastovski gastovski | 28. června 2009 v 9:33 | Reagovat

Více času ti otec nedal?

2 Jirka Jirka | 28. června 2009 v 12:02 | Reagovat

Pařan:
A jaké jsou výbuchy tanků třeba v tankové bitce? Dělají se do pancíře díry nebo zase černají jako v OFP? Neměl jsem možnost si to vyzkoušet hráli jsme tam pěchotní misi a docela mě to štve :(

3 Rsa Viper Rsa Viper | 28. června 2009 v 12:38 | Reagovat

Jirka: Dovolím si odpovědět za pařana ;)
Výbuchy jsou povedené a tanky vypadají ohořele (Díry se do nich ale nedělají).

4 Rsa Viper Rsa Viper | 28. června 2009 v 12:46 | Reagovat

Ještě dodatek - Videa s výbuchy tanků:
ARMA 1
http://www.youtube.com/watch?v=hjAXyOCXuUM
ARMA 2
http://www.youtube.com/watch?v=o7qHpW1OYic

5 pařan pařan | E-mail | 28. června 2009 v 14:17 | Reagovat

No, jde hlavně o to, že mým bratrům (hlavně nejmladšímu, který na ten tátův počítač chodí nejvíc a myslí si, že je jeho) vadí, když na něj chodím, protože mám poočítač v pokoji, ale na tom nic pořádnýho nerozjedu. A včera byla skvělá šance, protože rodina odjela na návštěvu. Nicméně o prázdninách si vydupu, abych mohl armu II hrát. A docela mě láká koupě plné verze. Jinak, žádné bitvy jsem zatím nestihl vyzkoušet.

6 gastovski gastovski | 28. června 2009 v 14:29 | Reagovat

No sestava nic moc. Doufej, že patch
1.03 bude konečně řešit trestuhodnou optimalizaci této velehry. Mise ve které Americká námořní pěchota obléhá Chernogorsk se seká i na mém čtyřjádru s 280GTX. Řekni která hra tohle dokáže??

7 pařan pařan | E-mail | 28. června 2009 v 15:40 | Reagovat

Tak mám dsobrou zprávu, Miki mi před chvíli poslal první betaverzi modu High Command do ofp. Vybírání jednotek funguje přímo přes mapu, což je suprová zpráva :-)

8 snowojta snowojta | 28. června 2009 v 16:13 | Reagovat

jen detail že na dvoujadru to občas beží liíp než na quadu

9 Wulfgar Wulfgar | 28. června 2009 v 16:18 | Reagovat

pařan: To jo!

10 snowojta snowojta | 28. června 2009 v 16:54 | Reagovat

gastovski: tak to sš asi trotl pac na 2x 3ghz 4gbram a 260tce to bezi plynule na high

11 Wulfgar Wulfgar | 28. června 2009 v 16:57 | Reagovat

Hele gastovski jaktože má bunkrolog ban? Máš pro to důvod?

12 DM DM | 28. června 2009 v 17:35 | Reagovat

pařan:
Tá verzia WW4 MOD-u, ktorú si teraz recenzoval, to je tá istá, ktorá už vyšla dávnejšie? Lebo trebárs tie výskoky na vyššie steny som vo svojej verzii (1.0) nenašiel...

13 pařan pařan | E-mail | 28. června 2009 v 18:06 | Reagovat

No, asi jo, já si nejsem úplně jistý.

14 Jirka Jirka | 28. června 2009 v 18:54 | Reagovat

Rsa Viper:
Tak dík, ty efekty jsou ohodně lepší než v Arma I a ještě by mě zajímalo jestli jdou hořet stromy, keře a tráva a jestli už jde konečně pokácet les třeba raketamy?

15 snowojta snowojta | 28. června 2009 v 19:05 | Reagovat

jirka: to sou zbytečný zátěže na procák,jestli chces požáry tak far cry 2

16 pařan pařan | E-mail | 28. června 2009 v 19:08 | Reagovat

K čemu kácet les proboha?

17 DM DM | 28. června 2009 v 20:08 | Reagovat

Ktovie, možno by si tak mohol odtiaľ dostať nepriateľa alebo tak nejak...
To v hre Soldiers: Heroes of War (alebo tak nejak) sa tak dalo striasť nepriateľov: Stačilo sa dostať na koniec obilného poľa a podpáliť ho. A potom nepriatelia utekali, akoby mali v pätách samo peklo :D

pařan:
Tak ako si teda dokázal urobiť tie výskoky? Cez aký príkaz? A napr. ten pohyb s pištoľou (konkrétne beh)? Mne to nejde... asi to stiahnem ešte raz...

18 pařan pařan | E-mail | 28. června 2009 v 20:30 | Reagovat

No, to já nevím, ty videa jsem nedělal já.

19 snowojta snowojta | 28. června 2009 v 20:41 | Reagovat

kacet les raketama? dyt to šlo i v jedniččce,ale jednodušší je to projet tankem..

20 Walter Walter | E-mail | Web | 28. června 2009 v 22:10 | Reagovat

snowojta:
Les!!!! ne samostatné stormy !!!

21 snowojta snowojta | 28. června 2009 v 22:31 | Reagovat

co? on se pta jestli jde LES pokacet raketama..a ja řikam že je ale že je jednodussi ho pokacet tankem,a pokud to nevis tak les tankem pokacis v arme 1 a 2

22 Jirka Jirka | 29. června 2009 v 9:52 | Reagovat

snowojta:
Nj, ale se dostáváme k první chybě 100 letý buk nepřejedeš tankem maximálně málý stromek jako ve skutečnosti, ono je taky nereálný že když držíš samopal u pasu (je tam takový kříž) a střílíš bez zaměření na 1km ve skutečnosti takhle nikdo nestřílí možná v amerických filmech, si to zkuste sami třeba v painnbalu já jsem si to zkoušel doma na vzduchovce a ani prd na 3 metry do terče.

23 Bunkrolog Bunkrolog | E-mail | 29. června 2009 v 12:47 | Reagovat

tak jako třeba nevidím důvod proč by armáda měla níčit lesy raketama,když ten les mohou objet a nebo to vzít po cestě,a když by jim vadil strom tak ho sundaj náloží,ale určině tam nebou třískat rakety..
No držet samopal u pasu,a snažit se někoho sejmout na 1km je fakt nereálný

24 snowojta snowojta | 29. června 2009 v 13:21 | Reagovat

Jenže sis mozna vsim ze arma 2 neni realita ale hra a zádná jina hra se ji v tomhle oboru rovnat nemuže tak bych si nestežoval,na 1km tam nikoho netrefis,leda na haluz..mi ukaz v ktery hře nepřejedeš 100letej buk,ale maly stromky lehce ;]

25 Bunkrolog Bunkrolog | E-mail | 29. června 2009 v 13:28 | Reagovat

No stromy jdou kácet,ale ve strategiích ve 3D to snat nelze nikde.

26 Wulfgar Wulfgar | 29. června 2009 v 13:37 | Reagovat

snowojta: Ale jo! OFP je lepší

27 snowojta snowojta | 29. června 2009 v 14:21 | Reagovat

wulfgar: me taky baví víc ofp,ale arma2 neni špatna a rozhodne ma lepsi grafiku a engine...

28 DM DM | 29. června 2009 v 14:23 | Reagovat

pařan:
Už viem, v čom bol problém... tie videá, ktoré máš v tomto článku, sú z pripravovaného upgrade pre WW4 MOD, ktorý by mal vyjsť už onedlho. Sanctuary to písal aj na YouTube.com. A je tam aj celkom zábavný script pre streľbu z idúceho nákladiaku, len ten limit OFP enginu tam je jasne vidieť (to isté som skúšal aj ja a vyšlo mi to isté, ako Sanctuarymu)

29 Wulfgar Wulfgar | 29. června 2009 v 14:34 | Reagovat

snowojta: Nesporně, to máš pravdu. (třeba procházení zdmi a tak mě u OFP dost štvalo).

30 snowojta snowojta | 29. června 2009 v 16:05 | Reagovat

to to me zrovna nak netíží protože se mi to mockrat nestava,spis mi vadi jiny věci,třeba že se nemužu připojit do probihajici hry,toje asi nejveci minus a pak taky by se hodilo změna pozice v tanku za jízdy ....

31 Walter Walter | E-mail | Web | 29. června 2009 v 16:36 | Reagovat

snowojta:
No chtěl bych vidět jak za jízdy přelézáš v T55ce z místa řidiče na pozici střelce nebo velitele. Ty si asi nebyl v tanku viď? A u T72ky je to nereálný z při stání, pař řidič je od ostatních 2 členo osádky oddělane přepážkou.

CO!!!!!!!!!! Že tankem nepřejedeš 100letej dub? Ehm... viděli jste někdo na obrázcích 70ti tunovýho Abramse nebo 80ti tunovího Challengara?? Pak mluvte. Ono, modrní tanky nejsou jako PzI :D:D Těmahle tankama pokácíš kde co a jakejkoliv strom (tím nemyslím v jižní Americe s průměrem kmene cca 7m) jim nečinní potíže.

32 snowojta snowojta | 29. června 2009 v 17:21 | Reagovat

neřikam že je to realny,ja v tnku byl,ale je to hra,kdybych chtel realitu tak nehraju ofp

33 Jirka Jirka | 29. června 2009 v 19:07 | Reagovat

Walter:
Nj, v tom tanku se ani nehneš hlavně v ruských, vždicky musíš vystoupit a pustit tam jeho. Stejně nepokácí velký strom i kdyby vážil jako tank Maus tak by takhle obrovský stromy nepřejel. Normálně ti tank pokácí malé kmeny a to mluvím o T-72 ono to není jenom o hmotnosti víš.

34 Walter Walter | E-mail | Web | 29. června 2009 v 19:45 | Reagovat

Jirka:
Chlapečku chceš mě rozesmát? Nech si ty své teoretické úvahy a přeztaň žvanit blbosti. Pochopitelně že záleží na hmotnosti. Přeci tank se stejným motorem vážící 10 tun nepokácí to samé jako 80ti tunový. Abrams je schopen ničit cokoliv co mu přijde do cesty. Nebo Leopard 2, či T-90 a T-2000 "Černý Orel".

35 Bunkrolog Bunkrolog | E-mail | 29. června 2009 v 20:14 | Reagovat

Viděl jsem záběry Německých Tigerů ve 44 roce v Rusku,nejmíň 7 tanků si bralo cestu přímo lesem a kácelo mohutné stromy,ale jednalo se o smrky ty se lámou,ale myslim si že tank by měl velkej problém třeba srazit k zemi mohutnej DUB,ale smrky,borovice,atd to dává v pohodě...

36 Bunkrolog Bunkrolog | E-mail | 29. června 2009 v 20:17 | Reagovat

Ale jestli se jedná třeba o tanky Leopard 2,M1 Abrams,T-2000 tak ty už si poradí snad ze vším,taky jde o to jak je stroj rozjetej a v jakém se pohybuje terénu.

37 Jirka Jirka | 30. června 2009 v 9:32 | Reagovat

Taky záleží na rychlosti a s jakou efektivitou narazí, třeba takový Maus by si stromy vůbec nedával.

V Arma II mluví česky i ve vysílačce do je dobré.

38 vtiptypek vtiptypek | 1. ledna 2011 v 18:24 | Reagovat

[37]: Ale i v OFp je rádio namluvené česky

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama