Srpen 2009

Nové fotky v galerii

31. srpna 2009 v 22:15 | pařan
Ti zkoumavější z vás si už určitě všimli, že jedna část v galeriii změnila název a to sice na Muzea a jiné.
Nově jsem tam dal fotky z malého soukromého tankového muzea na Smržovce (tak se jmenuje taková větší vesnice kousek od Jablonce nad Nisou).
Muzeum je to sice malé, ale mají tam pár zajímavých kousků, které upřímě nevím, jestli mají třeba i v Lešanech.
Občas (cca 1 ročně) se tam koná taky takový "malý tankový den", tedy, pokud se dá nazvat tankovým dnem, že tam je udělán fingovaný nálet a střelba z 88 mm flaku a pak tam jezděj dokola na "tankodromu" BVP a myslím že snad i T 34. Prostě s většími akcemi se to nedá srovnávat ale zase je tam nesrovnatelně málo lidí. (ani 500 ne řekl bych tak ňák). Z toho ale fotky naneštěstí nemám (ono já nemám fotek z tolika věcí, až mě to se*e).
No, podívejte se na fotky sami.

Hammer vydal taky svůj pack

31. srpna 2009 v 22:07 Rubrika týkající se operace flashpoint
Ano, je to tak. Máme tu další pack misí, tentokrát od Hammera.
Jedná se Hammer gold pack 2.0, kde najdete 3 nové mise a také několik nedokončených projektů.
Naleznete zde:

Recenze- Secret Agent

31. srpna 2009 v 9:17 | pařan |  Rubrika týkající se operace flashpoint
Rozhodl jsem se, že napíši recenzi na TonyHawkovi misi Secret Agent, která je zřejmě autorova poslední mise v ofp. Tato recenze obsahuje spoilery a celkový popis mise, proto pokud se chcete nechat překvapit, pak rozhodně NEČTĚTE DÁL.

TonyHawk vydal TonyHawk editing pack

29. srpna 2009 v 15:34 | pařan |  Rubrika týkající se operace flashpoint
Ano je to tak, Tonyhawk vydal svůj TonyHawk editing pack.

Nový model-OT 62 TOPAS

23. srpna 2009 v 15:48 | pařan |  Papírové modely pro vás
Mám tu po delší době nový model, který jsem vytvořil. Jedná se o první model z plánované série vozidel z armády ČSLA, Obrněný transportér OT 62 TOPAS verze A. Topas znamená Transportér Obrněný PÁsový Střední. Model si můžete zdarma stáhnout.

Můžete si posatvit dvě verze, s interiérem anebo bez interiéru, ta je o něco jednoduší. Můžete udělat otevřené poklopy na bocích a na střeše a potom poklop řidiče vepředu.


Fotky slepeného modelu naleznete v galerii, v sekci moje modely.

Nová online textová hra

8. srpna 2009 v 19:21 | pařan
Jednoho dne jsem společně se spitfirem a mikim45 zkoušeli jakousi variantu na hru dračí doupě po icq. Moc to nefungovalo, ale druhý den jsem to zkusil se spitfirem znova a šlo to velmi dobře. Jednalo se o textovou bitvu mezi dvěma stranamy. Bylo to jednoduché, na začátrku hry se určil počet jednotek, našla se pomocí např. mapy.cz mapa a začalo se hrát. Texty se popisovali útok atd.

A tak mě napadlo, že by tento styl hry vůbec nebyl špatný v podobě fora. Hra na podobném principu s témetikou stargate úspěšně funguje už rok. Hra jako taková je jednoduchá, celé to je víceméně o fantazii a také čestnosti. abyste si udělali lepší představu, jak to vypadá, navštivte toto forum, momentálně tam probíhá hra ve stylu starověké bitvy. Na hře je nejlepší to, že v podstatě není vůbec ničím limitovaná.

Do komentářů se můžete na cokoliv zeptat co se hry týče.


Pilotovaný přelet kolem Venuše

7. srpna 2009 v 15:00 | pařan |  Kosmonautika
Už jsem přeložil velmi zajímavý článek, o plánech Nasa, kdy chtěli pomocí technologie získané během programu Apollo kolonizovat Měsíc v rámci programu Apollo applications. Nyní přeložím druhý článek o tom jack chtěla Nasa poslat pilotovanou expedici k Venuši.

Nasa plánovala pilotovaný let k Venuši v 60. letech jako část Apollo applications programe a hardwarově měla vycházet z programu Apollo. Začátek letu měl být 31. října 1973, průlet kolem Venuše měl být 3. března 1974 a návrat k Zemi měl být 1. prosince 1974.

Navrhovaná mise plánovala použít raketu Saturn V a poslat tři muže k Venuši, mise měla trvat 1 rok. Měl být použít třetí stupeň S-IVB, podobně jako u stanice Skylab, po vyčerpání paliva použit jako obytné prostory. První zážeh měl poslat stupeň k Venuši, a poté "vyvětráním" zbývajícího paliva se mohli použít nádrže jako domov pro posádku po dobu trvání mise. Motor lodi Apollo na SM (service module) měl být použit ke korekci dráhy a následný návrat na Zemi. Na samotnou Zemi by se následně vrátila posádka v CM (command module). Aby se uvolnilo místo pro Spacecraft lunar module adapter k propojení CMS a S-IVB, měl být motor v SM (service module)- SPS nahrazen dvěma motory z Lunárního modulu. Ty měli poskytovat skoro stejný tah, ale s kratší tryskou, navíc to mělo misi přidat na bezpečnosti, protože loď by měla dva motory.

Apollo applications project

5. srpna 2009 v 16:13 | pařan |  Kosmonautika
Tení to tak dávno, co bylo výročí přistání apolla 11 na měsíci. Ale plánovalo se toho mnohem více, než jenom přistání na měsíci. Ten program poté měl být Apollo applications project.

Plánováno bylo:

AES (Apollo extension project) Lunar base
Plánováno bylo použít nepilotovaný Saturn V k vynesení a přistání na Měsíci jakéhosi "přístřešku" založeném na CSM Apolla. Poté měl druhý Saturn V vynést upravený CMS a LM Apolla s tříčlenou posádkou k měsíci. Dva muži měli sestoupit na měsíc a tam být nejméně 200 dní. Měli tam používat upravený Lunar rover vehicle a speciální vozidlo Lunar Flier jako logistická vozidla pro stavbu většího "obydlí". Kvůli izolaci třetího člena posádky plánovači navrhovali přistání 3 lidí na Měsíci, nebo bylo zvažováno použíti orbitálních modulů na oběžné dráze měsíce, se kterými by se spojilo CMS.

Evoluce:
Fáze 1: 1969-1971
Tato fáze předpokládala první přistání na měsíci a posléze 4 podobné mise, nebo dokud by nebylo načerpáno dostatečně zkušeností, před zahájením další fáze. Této fázi odpovídají mise Apollo 11 až 14.

Fáze 2: 1972-1973
Tato fáze průzkumu Měsíce by začala dva roky po prvních 4 misích Apolla a skládala by se ze 4 letů s ELM (Extented lunar module= rozšířený lunární modul), modifikace standartního lunárního modulu. ELM mise by se prodloužili na 3 nebo 4 dny a náklad nesený sebou by se blížil k 450 kg. Této fázi odpovídají mise Apollo 15 až 17.

Fáze 3: 1974
Plánovalo se poslat Lunar orbital survey mission a měla zkoumat povrch měsíce z oběžné dráhy. Toto měl být poslední let původně nakoupených lodí Apollo. Tento 28 denní let na polární dráze měla provést loď apollo s ELM.

Fáze 4: 1975-1976
Lunární povrchové setkání a průzkumná fáze se nominálně skládala z dvou "dual-startujících" misí. LPM (Lunar payload modul->v podstatě LM Truck z dřívějších studií) měl vynést bezpilotně náklad na povrch a stát se cílem pro pilotovaný ELM, který měl dorazit 3 měsíce potom.

Související vozidla:
Apollo LM Taxi- V podstatě základní LM pro rozšíéřené lunární pobyty.

Apollo LM shelter- Také v podstatě LM, ale výstupová část byla bez motoru a nádrží, které byly nahrazeny spotřebním a vědeckým materiálem pro 14 denní rozšířený průzkum.

MOBEV F2b- Toto bylo létající vozidlo pro posádku na Měsíci


LESA (Lunar Exploration System of Apollo) Lunar base
Základní hardware Apollo by byl vyvinut v AES, následován ALSS (Apollo logistic support system) a posléze LESA. Konečným výsledkem by byla stálá stanice na Měsíci.

LESA představoval poslení NASA koncepci lunární základny před zrušením stavby dalších raket Saturn V. LESA měl použít nové Lunar landing vehicle k dovezení nákladu na povrch měsíce a prodloužoval CMS a LM Taxi hardware a umožňoval by posádkám rozšiřovat a nakonec permanentně osídlit lunární základnu. Energii měl dodávat jaderný reactor.

Etapy:
2 muži/2 dny- Apollo
2 muži/14 dní- AES- LEM Shelter (2050 kg užitečného zatížení povrchu)
2 muži/14 až 30 dnů- ALSS s přístřeškem nebo MOLAB (4100 kg užitečného zatížení povrchu )
3 muži/90 dní- LESA I (10 500 kg užitečného zatížení povrchu)
3 muži/90 dní- LESA I+MOLAB (12 500 kg užitečného zatížení povrchu)
6 mužů/180 dní- LESA II s přístřeškem a extented-range roving vehicle (25 000 KG užitečného zatížení povrchu)

Pilotovaný let k Venuši
Dalé NASA plánovala pilotovaný let k Venuši. O tomto plánu bude napsán samostatný článek

Skylab
To byl jediný projekt, který NASA opravdu uskutečnila. Proto o něm nebudu psát, protože o tom je na internetu spoustu článků česky.

Tento článek se nacházel v angličtině na Wikipedii. Pomocí google translatoru jsem ho přeložil a překlad poté upravil do čitelné formy.