Zápis z akce

28. prosince 2009 v 14:27 | pařan, spitfire |  Všechno ostatní
Pařanova verze:
Už jsme na tomhle ostrově pár dní. Dostali jsme novou zakázku, vystřílet hrad a vesnici plnou Rusů v kopcovitém terénu. Vyrazili jsme v 6 hodin ráno. Tentokrát jsem šel do akce jenom s Petrem. Došli jsme si k zřícenině pro vercajk, starou dobrou G3A4 s optikou. Nicméně z klidného připravování zbraní nás vyrušila skupinka ruské rozvědky, která nám trochu znepříjemnila život. Petr mě včas varoval, takže se nám nic nestalo, jejich formace byla narušena nastraženou bombou a po kratší přestřelce se nám podařilo je všechny sundat, jak nás našli, netuším, ale budeme s tím muset něco udělat. Na ostrově je zrádce!

Nabrali jsme tedy munici a vydali jsme se do kopce k ruinám hradu. Po cestě jsme museli dávat na snipery a také v okolí létal Hind. Pozorováním jsme odhalili, že před vstupem do hradu je tank T 55. Nálož měl Petr, takže se chtěl proplížit a vyhodit tank do vzduchu. Naneštěstí se před námi objevil nepřátelský voják, kolem kterého nešlo projít bez povšimnutí. Dříve jsem si sebou bral na akce M4 s tlumičem, ale na větší dálku byla nepřesná, takže jsem měl dnes sebou G3A4. Petr si ho vzal na mušku a několika málo ranami ho sundal. Naneštěstí, početná nepřátelská hlídka na nás zaútočila a kryli se jednak mezi stromy, jednak za obvodovou zdí ruin i za tankem, který však nejevil známky aktivity. Nepřítel byl dobře vycvičen a boj byl dosti obtížný. Munice se rychle spotřebovávala a stále byla hrozba v podobě tanku T 55. Ten se mi však podařilo sundat za pomoci raketometu RPG. Po boji jsme vnikli do již zburcovaného hradu dírou v obvodové zdi. V hradě se nacházela asi skupina vojáků a jeden těžký kulomet.
Bitva ve hradě trvala celkem dlouho, ale opět se nám podařilo sundat všechny ruské vojáky, někteří byli velice dobře schovaní a připravili nám nejedny trable. Já jsem se chopil raketometu RPG a vydal jsem se na ochoz. Zjistili jsme totiž přítomnost nepřátelské techniky ve vesnici a nepřátelský kulomet u kostela, který bylo potřeba eliminovat. První cíl bylo nepřátelské BVP, které jsem však jednou raketou minul, jelikož explodovala před BVP, nikoliv v něm. Další raketa však BVP eliminovala. Třetí raketu jsem poslal na nepřátelský kulomet, které okamžitě explodoval. V této chvíli jsem se stal terčem palby vojáků z vesnice dole. Petr se rozhodl pokropit početnou ruskou skupinu z kulometu, což také za řevu Rocknroll udělal. Já ho při tomto kousku kryl zezadu, aby nás případně někdo neobešel. Poté jsme se stali terčem palby, kdy Petr se vydal dolů oklikou kolem kostela a já jsem to vzal zadem kolem hradu, kde jsem hledal další rakety, aby mohlo být eliminováno T 72. To však dokázal Petr sám, který ukořistil dole přítomný tank T 55 a vyřadil pěchotu i T 72. Já jsem mezitím našel Strelu a šel mu naproti.
Nad oblastí totiž hlídkoval nepřátelský Hind, který bylo potřeba sestřelit. Byl slyšet v dálce, ale nebyl vidět a neznali jsme jeho polohu. Proto jsme se rozhodli, že se ho pokusíme nalákat tankem T 55 a pak ho sestřelit Strelou. Vyrazili jsme, ale stala se ta věc, že Hind nás zřejmě viděl jako prvního a odpálil raketu. Ta nás zasáhla a mě vymrštila z tanku ven, Petra také. Oba jsme to jako zázrakem přežili, ale já jsem ztratil Strelu a také jsem se stal terčem zákeřného snipera. Nicméně jakmile jsem odhalil jeho polohu, poslal jsem ho do pekel za jeho kamarádama. Strely se chopil Petr a vyrazili jsme směrem na východ, odkud byl slyšet přilétající Hind. Já jsem se chopil pušky Dragunov, abych mohl se snipery soupeřit jako rovný s rovným. Vyrazili jsme směrem na jih, odkud přicházel zvuk motorů Hinda. Nicméně v lese jsme narazili na další snipery, kdy jeden málem zabil Petra při póze pro foto. Poslal jsme ho dvěma ranami k zemi. Dál jsme pokračovali za Hindem, ale ten se nenadále obrátil něka pryč a ztratil se nám z doslechu. Rozhodli jsme se proto vrátit do vesnice a vyrazili jsme směrem k hoře McNogovia, odkud jsme předpokládali lepší výhled. Nicméně u nejvýše položeného stavení nás přepadl další sniper, který málem zabil Petra. Ale souboj s ním byl opět jenom o tom nalézt odkud střílí a pak ho poslat do pekel.
Výstup na horu už nebyl ničím rušen, naopak zvuk motorů sílil, i když nohy slábly po výstupu do šíleného kopce. Ale vyplatilo se to, přímo nahoře jsme viděli do malého údolí, jak Hind jen tak visí u lesa. Neotáleli jsme a Petr ho jednou ranou přesně sundal. Poté už jenom následoval rychlý sestup dolů a konečné foto u "trofeje".

Spitfirova verze:
Úkol byl naplánován na dnešní ráno. Přesněji 7:00 nogovského času. Nebyl složitý - vyčistit hrad a vesnici zhruba 2km od nás. Nic těžkého, asi rota vojáků a četa tanků. Lesy plné ostřelovačů a hlášená letecká aktivita. Zkrátka hračka.. pro dva vojáky s ručními zbraněmi.
Příprava začala už v 5:30. Avšak okolo šesté hodiny náš tábor v ruinách domu přepadla ruská rozvědka. Netuším jak nás odhalili ale byli tam. Deset po zuby ozbrojených paragánů. Zpozoroval jsem prvního jak se vynořuje ze stromů a okamžitě varoval Michala. Čekali jsme za rozpadlou zídkou. Pušky (g3a4) připraveny.
Palbu zahájil Michal a já se okamžitě přidal. Dva výsadkáři padli a zbylí zalehli. Počali nás obkličovat, ale jejich křídlo rozbila nastražená nálož.
Asi po minutě jsme jich většinu pobili. Dva nebo tři ustoupili do lesů.
Tohle nebylo těžké, bohužel celý plán je narušen a útok na hrad musíme provést teď, nepřipraveni nebo nikdy. Pobral jsem tedy zásobníky co jsem unesl, nálož, pistoli a munici do ní. Vyrazili jsme do kopců. Byl to skoro horolezecký výstup, ale probíhal bez problémů. První kontakt přišel když se proti nám rýsovala silueta hradu. Ruský ostřelovač postával v lesíku pod hradem... Původně jsem ho chtěl eliminovat tiše za pomoci glocku s tlumičem. Naneštěstí byla okolo něj jen rovná skála. Nebylo odkud se připlížit. Rozhodl jsem se tedy k riskantnímu kroku. Zatímco Michal kryl les nalevo od nás, já vylezl s puškou co nejblíž to šlo tak abych byl stále krytý a dvěma ranami snipera zneškodnil. Bylo jasné, že to zburcuje posádku na hradě, ale s tím jsme počítali.
Teď jsme ustupovali od hradu co nejdál, mezi stromy na kraji srázu, který jsme předtím vylezli. Čekali jsme co bude, ale vojáci nepřicházeli. Vyčkali jsme ještě chvíli a začali pomalu postupovat.
Další kontakt nastal až přímo pod hradem. Krčili jsme se za zídkou, asi dva metry vysokou a šest metrů dlouhou. Zřejmě pozůstatek nějaké hradní budovy.
Okolo nás létaly střely z ruských kalašnikovů. Vojáci si pro nás po incidentu se sniperem nepřišli, ale čekali na nás. Pokoušeli se zídku obejít, avšak zde sme my čekali na ně. Padlo jich tam několik a další pomalu přestávali útočit. To byl signál pro mě. Řekl jsem Michalovi ať mě kryje zatímco půjdu zničit tank. (na útesu přímo před hradbou stál starý T-54/55. Sice nemohl střílet přímo do údolí, ale při dobré viditelnosti s tím rusové mohli ostřelovat případné nepřátele kteří by se k údolí snažili dostat). Vydal jsem se tedy plížením k tomuto tanku, jehož osádka mě nemohla zpozorovat. Všechno probíhalo podle plánu. Michal zlikvidoval několik odvážlivců pokoušejích se mě zastavit. Položil jsem nálož k pásům stroje, nastavil ji na 60 sekund a počal se vzdalovat zpět za zídku.
Čas uběhl, ale explozi jsme neslyšeli. Výbušnina selhala !
Teď měl nápad Michal. Vyběhl pod krycí palbou do lesa, kde leželo RPG-7 upuštěné padlým protivníkem. Když jsme se ujistili, že v okolí je čisto. Vydal jsem se plížením do samotného hradu. Jakmile jsem byl za zdí dal jsem Michalovi signál k palbě.
Počkal jsem až se také dostane za hradní zdi. V samotném areálu bylo asi 15 vojáků. Ty jsme zneškodnili lehce. Boj na krátké vzdálenosti nám jde lépe než přestřelky v lesích.
Teď zbývala vesnice. Podle pozorování zde stál jeden tank T-72 a jedno BMP. Dále asi četa pěchoty a minimálně jeden těžký kulomet.
Přímý útok by byl jistá sebevražda, ale Michal popadl RPG a vyšplhal na jednu ze zdí. Přímou ranou vyřadil BMP a také několik pěšáků.
Dalším výstřelem pozici těžkého kulometu u kostela ve vsi.
Já se mezitím chopil těžkého kulometu na hradě. Začal jsem sypat dlouhé dávky do vesnice a za kříku "rocknorll !!" doufal, že mě nezasáhne jedna z kulek, které mi vojáci z vesnice hojně posílali.
Když byla narušena obrana vesnice rozhodl jsem se k útoku. Protože jsme zaslechli ruský vrtulník, zůstal Michal na hradě s raketometem Strela z bohatých ruských zásob, připraven stroj sestřelit. Já se vydal do vesnice. Bez odporu jsem se dostal až ke kostelu. Jak jsem si všiml, za jednou stodolou stál prázdný tank T-55. Napadla mě šílená myšlenka. Do tanku jsem nasedl a jedinou ranou vyřadil ruský T-72 jehož osádka nic netušila.
Ruská pěchota dávno padla nebo utekla a vesnice byla naše. Jen ten vrtulník...
Přepadl mě další sebevražedný nápad. Michal se Strelou bude číhat, zatímco já s tankem budu projíždět vesnicí sem a tam, doufat že to vrtulník přiláká a také, že ho Michal sestřelí dřív než dostane moje t-55 zásah.
Vrtulník, ale neletěl a neletěl. Rozhodli jsem se jet mu naproti. Michal nastoupil do tanku a vyrazili jsme.
Najednou zničeho nic udeřila do tanku střela. Michala výbuch vymrštil ze stroje a mě se podařilo vylézt z vraku až po chvilce. Vrtulník zatím přeletěl a my ho identifikovali jako mi-24, těžký protivník.
Jako zázrakem jsme přežili, pobrali zpět poztrácené zbraně, hlavně Strelu.
Ten Hind dostaneme, ať to stojí co to stojí !
Pronásledovali jsme ho lesem, po skalách. Několikrát málem padli v přestřelkách se snipery.
Dostihli jsme ho až po výstupu na zasněžený vrcholek hory. Visel ve vzduchu nad lesem a vyčkával.
"3..2..1..Teď" zakřičel jsem a odpálil Strelu (od zničení našeho tanku jsem ji nesl já)
Hind sice odpálil světlice, avšak pozdě a v plamenech se zřítil do lesů.

Jedná se o zápis hry jedné MP Coop mise v ofp, kterou vytvořil spitfire. Jednalo se o speciální misi, standartně ofp MP nehrajeme, nicméně když jsou ty prázdniny. Zde naleznete ještě galerii obrázků ze hry

3 lidé ohodnotili tento článek.